måndag 8 april 2013

Det är dagarna som går som är livet

Min och Tantens dagar är ofta fullspäckade av roliga saker. Vi börjar dagen med att stiga upp och äta frukost, en aktivitet på ca 2 timmar. Sedan klär vi oss och diskar lite om det behövs och efter det kommer dagens första vilopaus. När vi vilat försöker vi ta oss ut på en liten promenad om vädret och benen ger tillåtelse, sen går vi in och tar dagens andra vilopaus. En dag med tur kanske man hittar på något efter vilan, som att ta sig iväg till skolan för en kaffe med någon trevlig person eller kanske tar man sig iväg för att handla. Nu är vi framme vid nästa stopp och det brukar oftast bli meditationsstund där jag oftast somnar för att jag är så trött och när jag vaknar igen är det dags att kolla på när I lagar mat. Ofta är jag för seg för att orka hjälpa till men det är också därför jag tar hand om disken dagen efter. Det är bra att man kompletterar varandra. Efter maten är det kväll och då kan man titta på något roligt TV-program eller hitta på något annat innan det är dags att ta nattmedicinen och ladda upp för en ny fantastisk dag. Nu när våren är här spenderar vi även tid ute på balkongen med en bok, sol=lyx!

Måendet är inte på topp, jag har väldigt mycket värk, men det är på något vis på en nivå som är acceptabel och tröttheten är som vanligt värst. Jag har alldeles för lite energi till att vara "icke-sjukskriven" så idag har jag bokat tid hos en smärtläkare, det är mycket jag vill diskutera med honom som jag inte får hjälp och förståelse om från vårdcentralen. Till exempel sjukskrivning och medicinering. Dessutom tänkte jag be honom förklara vad som faktiskt händer i kroppen då man har fibromyalgi. Det slog mig att det har ingen läkare aldrig gjort utan det mesta har jag läst mig till själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar