måndag 13 oktober 2014

Måndag

Nu är remissen till Smärt-rehab skickat och jag kan andas ut för en stund. Nu är det bara att vänta, och det kan bli länge med tanke på vårdköerna. Under tiden är jag sjukskriven på heltid då jag inte är kapabel att plugga. Min koncentrationsförmåga är nästan lika med noll, vilket den egentligen varit länge men nu är den än mer påtaglig. Jag blir snabbt totalt utmattad och kan liksom inte ta in något över huvud taget. Det gör även att jag blir irriterad väldigt lätt och väldigt ofta. Tack och lov har jag världens finaste sambo med ett tålamod som få <3
Så, vad gör man hela dagarna som sjukskriven? Man vilar, typ. Och försöker komma ut och promenixa. Nu börjar det bli kallt här i Piteå och idag har även snön börjat falla, jag är nöjd! Dock inte det bästa då man har värk, har ett riktigt skov just nu och har febertoppar i princip varje kväll. Igår somnade jag 20.30 och sov till 8.30 idag. Total utmattning! Jag har funderat på att skaffa någon form av hobby, typ börja sticka eller nåt, men så var det där med koncentration och tålamodet... ;)

I lördags firade jag en månad som "kräk-fri"! Jag kan inte beskriva den känslan, att slippa ha den där jagande jävulen som är så elak efter en hela tiden. Den börjar ge med sig och ja, jag är väldigt stolt över mig själv :) Så stolt att jag gett mig en liten present som påminner mig om mitt framsteg. Presenten var något som jag önskat mig väldigt länge, nämligen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar