måndag 13 maj 2013

Hej och hå Jungman Jansson

Idag har jag suttit och lyssnat på när min klass redovisat sina projektarbeten i musik. Alla har gjort superintressanta projekt och det var verkligen kul att ta del av allas redovisningar. Under dagen, medan jag satt och lyssnade insåg jag mer och mer hur otroligt glad jag är över att ha tagit beslut om att jag inte ska hålla på med musik. Beslutet känns mer och mer rätt, jag ska inte vara musiklärare, det är verkligen inte i det forumet jag vill vara. Det ska bli så otroligt kul att skola om sig och jag ser verkligen fram emot det som komma skall. Till hösten kommer jag mest troligt läsa psykologikurs på distans och om allt går som jag vill så ska jag börja utbilda mig till undersköterska med inriktning mot ungdomsvård/behandlingspedagog efter jul. Det är DÄR jag ska vara!

Förutom att vara glad idag så är det sisådär. Nya medicinen är förmodligen inte alls så bra som vi trott. Jag känner mig konstant svimfärdig, svettas kopiösa mängder och sover sämst. Medicinen ska ju hjälpa mig att sova.... Dessutom drömmer jag så sjukt intensivt. På morgonen vaknar jag och känner mig helt matt av alla drömmar jag drömt. På Fass står det att en biverkning är livliga drömmar, jo jag tackar jag! Förutom dum medicin har jag även ett fint skov med massa värk så livet leker som vanligt - i fibrodimman.

1 kommentar: