tisdag 4 juni 2013

En liten lista

Jag och I började fundera på hur många olika mediciner jag provat den senaste tiden. Tänkte att det vore kul att göra en liten lista, mest för min egen skull, men också för att visa hur svårt det att hitta någon som hjälper någorlunda när det ännu inte finns någon regelrätt medicin för just fibromyalgi.

Paraflex
Alvedon
Pronaxen
Tramadol (50mg och 100mg)
Gabapentin
Saroten (tidigare Tryptizol)
Cymbalta
Mirtazapin
Kortisonkur (minns ej namnet)
Zolpidem
Levaxin (mot underproduktion i sköldkörteln som jag ätit i ca 10 år nu)

Det finns säkert fler som jag glömt att skriva och dom jag äter regelbundet är Alvedon, Saroten och Tramadol har jag vid behov. Igår fick jag även en ny medicin att prova, Voxra. Den är än så länge inte godkänd att ge till fibropatienter (eller, man kan inte skriva ut den mot just smärta) så därför är jag lite försökskanin. Dom som provat den har fått bra effekt så förhoppningsvis får även jag det. Trots att det är ganska slitsamt att hålla på att trappa in och ut massa mediciner är det ändå värt det. Jag provar det jag får för finns det nåt som skulle kunna hjälpa lite skulle det vara så otroligt värt det.

2 kommentarer:

  1. Raraste Anna, ser inte bra ut med alla mediciner du måste prova och ingen som ger en effektiv hjälp! Håller tummarna för att du till slut får en "lyckträff". Kramiz!

    SvaraRadera
  2. Sluta Aldrig hoppas,
    sluta aldrig be
    sluta aldrig önskar
    sluta aldrig drömma
    Under nåt kan ske.

    Krya på dig gumman.
    Kram Daria

    SvaraRadera