tisdag 19 mars 2013

Jag är en vägg.

Just nu bjuds jag på en helvetisk insättning av den nya medicinen. Jag är så fruktansvärt trött och ganska avtrubbad. Det räcker inte med den vanliga fibrotröttheten liksom utan jag går runt som en levande död. I märker också att jag försvunnit en del och det är ganska läskigt att vara likgiltig till allt. Måste dock ge medicinen mint en veckas chans till då det tar 2-4 veckor för den att börja verka så jag är väldigt glad över att vara sjukskriven just nu. Jag orkar inte göra mycket under dagarna, försöker ta mig ut lite och stöka lite hemma för att försöka bli piggare. Om jag inte mår bättre om ca en vecka kommer jag nog sluta äta dem för det är inte värt det. Däremot har jag faktiskt inte särskilt ont, kanske en tillfällighet eller kanske fungerar medicinen så håll alla era tummar för att den funkar och att tröttheten lägger sig.

Efter läkarbesöket förra veckan fick jag en liten "uppenbarelse" som sa att jag kanske ska pausa pluggandet i Piteå ett år och plugga något annat på distans. Jag har börjat kolla utbildningar och är just nu lite sugen på att plugga något som kallas "socialpedagog" för att sedan jobba som någon slags ungdomsledare. Sedan kan jag fortfarande jobba som flöjtfröken ifall jag skulle vilja också så den chansen kastar jag inte bort. Den här planen känns väldigt bra just nu och magkänslan säger att det är på rätt väg. Det finns inget ont som inte för något gott med sig sägs det och kanske är det så i vissa fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar