söndag 31 mars 2013

Jäklarns så bra jag mår!

Den här helgen har jag fått äran att må riktigt bra! Det innebär att jag varken har haft särskilt ont eller varit alldeles för trött. Vi har inte haft någon särskilt spektakulär helg med massa hittepå utan vi har bara varit. Jag reflekterar ofta över vilken lyx det är att ha dagar som är bra och hur tacksam jag är över dem. Man märker att man inte kräver så mycket för att känna sig nöjd. Jag tror att den nya medicinen faktiskt ska ha lite beröm, jag tror det är tack vare den jag börjar känna mig bättre vilket är kanoners!

 Mitt kommande projekt blir att forska om mat, vilka livsmedel som är bättre och vilka som är sämre just ur värksynpunkt. Tanken är inte att jag ska börja gå efter någon diet eller så utan snarare bli mer medveten om hur livsmedel påverkar kroppen både positivt och negativt. Jag har hunnit läsa lite kring ämnet och det första jag stötte på var att man ska ta det lugnt med kaffe då man har fibromyalgi. Aldrig i livet säger jag, kaffet är heligt! Däremot är tanken att jag ska försöka utesluta så mycket socker som möjligt. Socker sägs trigga Tant fibro och få henne på dåligt humör så det är nog smart att dra in lite på det. Om någon som läser det här har några tips så tar jag tacksamt emot dem :) Ett annat projekt som börjar nu är "Anna-är-inte-sjukskriven-längre-projektet", min sjukskrivning går nämligen ut idag och tydligen får jag inte vara sjukskriven mer. Så nu ska vi se vad vi kan göra av sista tiden på den här terminen, det ska bli spännande att se hur jag ska lösa allt. Solen skiner, Tanten håller sig i schack, vänner och pojkvän förgyller tillvaron så jag tror bestämt att jag är vid gott mod gentemot det som komma skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar