måndag 11 februari 2013

Ingen logik.

Just nu har jag väldigt svårt att förstå vad som händer i min stackars kropp. Igår kväll blev jag tvungen att åka in på akuten på grund av helt störda magsmärtor - då jag stod. Det gjorde så ont att jag nästan var tvungen att gå dubbelvikt. Men då jag sitter och ligger gör det nästan inte ont alls. Läkaren på akuten blev enormt konfunderad eftersom det var sjukt ologiskt att det endast gjorde ont när jag stod och gick. Han klämde och kände och det fanns inga symtom som visade på något farligt så jag fick välja mellan att avvakta på sjukhuset eller hemma. Jag valde att åka hem. Under natten gjorde det fasligt ont även då jag låg. Nu har jag inte alls särskilt ont förutom känslan av obehag i området.
Min fråga blir då; vad är det som händer? Måste min stackars kropp alltid kriga mot sig själv? Det ska alltid vara något som pågår, aldrig kan det vara bra. Jag börjar bli otroligt leds.Till råga på allt så åkte I till Gambia igår och kommer vara borta i 3 veckor. Tanken slog mig att det kanske var därför magen slog bakut bara för att. Hur som helst är jag hemma och avvaktar nu, och jag håller tummen att jag ska slippa fler läkarbesök.

Tack till "Limpan" som följde med mig till akuten och har varit på standby hela natten. Vänner är guld värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar