tisdag 5 februari 2013

Nedslagen

Idag känner jag mig ganska uppgiven. Värken har tagit över mig helt och jag har svårt att ta mig ur sängen. Innan jul trodde både jag och min läkare att det var på grund av mycket Tramadol som gjorde att jag hade extra mycket ont, nu är jag rätt övertygad att så inte är fallet. Om jag ska jämföra med då med nu så är smärtnivån ganska mycket högre. Just nu står jag i valet och kvalet att ringa vårdcentralen imorgon och se om jag kan få någon slags smärtlindring. När jag slutade med Tramadolen sa läkaren att jag aldrig mer ska äta dem på grund av beroende. Om jag inte får smärtlindring som faktiskt fungerar, vad ska jag då ta mig till? Jag vill verkligen inte bli sjukskriven den här terminen, det är inte särskilt bra utväg och den här terminen bjuder på så mycket roligt! Men ja, om jag orkar med den här smärtnivån är jag osäker på. Jag funderar på vad det finns för andra alternativ för smärtlindring? Läkaren sa en gång att jag skulle få den störta smärtlindring genom sjukgymnastik och sjukgymnasten menar att nervsmärtorna måste medicineras. Jag antar att det borde vara någon slags kombination av det. Även fast jag har en otroligt bra läkare känner jag inte att jag riktigt orkar ta striden huruvida jag får smärtlindring eller inte. Det enda jag vet är att jag inte orkar ha ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar